Konkurs odbył się w czwartek 20.04. Była to druga tura konkursu, podczas której rywalizowali ze sobą najlepsi uczestnicy wyłonieni w eliminacjach tydzień wcześniej. Konkurs podzielony został na dwie kategorie wiekowe: klasy 4-6 i klasy 7-8. Wzięli w nim udział uczniowie z SP1, SP14, SP16 i SP25.
Całe wydarzenie było przygotowane i zainicjowane przez grupę uczniów z klasy IIIE, dla których konkurs był okazją do sprawdzenia swoich umiejętności lingwistyczno-społeczno-organizacyjnych. Stworzona przez nich formuła konkursu sprawdzała nie tylko umiejętność literowania, ale także rozumienia ze słuchu i znajomość anglojęzycznych dzieł kultury. Całość przeprowadzona była w języku angielskim.
W kategorii klas 4-6 zwyciężyła Veronique Wernicka z SP1, drugie miejsce zajął Arkady Matham-Sikora z SP25, a podium uzupełnił Kacper Jędrzejewski z SP1. W kategorii klas 7-8 najlepszy okazał się Daniel Gliński z SP14, srebrny medal otrzymała Dominika Dul z SP16, a trzecie miejsce zajęła Milena Śliwińska z SP 1.
Konkurs zwieńczony został wręczeniem nagród oraz ankietą, w której uczestnicy mogli anonimowo przekazać organizatorom swoją opinię na jego temat i podzielić się swoimi sugestiami i pomysłami, co do następnych edycji. Jednogłośnie stwierdzili, że bardzo im się podobało, a nietypowa formuła była dla nich ciekawą odmianą w stosunku do klasycznych form sprawdzania wiedzy, z którymi mają do czynienia na co dzień.
W imieniu organizatora chcielibyśmy podziękować wszystkim uczestnikom konkursu oraz ich opiekunom. Był to nasz wspólny pierwszy konkurs, ale obiecujemy, że nie ostatni. Wasz feedback pozwoli nam udoskonalić formułę, pomysłów mamy bez końca i już szukamy sponsorów.