- W tej edycji pula środków na realizację zwycięskich zadań wynosi 3.550.000 zł – po 510.000 zł na każdy z pięciu okręgów oraz 1.000.000 zł na inicjatywę ogólnomiejską. Dodatkowo, w każdym z okręgów zostanie wydzielona kwota po 30.000 zł na małe projekty. Wartość każdego z nich nie może przekroczyć 10.000 zł. Jak zawsze pierwszy krok do realizacji Budżetu Obywatelskiego to zbieranie dobrych pomysłów od mieszkańców miasta. Bardzo liczę na Państwa zaangażowanie i aktywność – podkreśla Witold Wróblewski, Prezydent Elbląga.
Składać wnioski i głosować mogą wszyscy mieszkańcy, bez względu na wiek - osoby niepełnoletnie za zgodą przedstawiciela ustawowego.
ZGŁOŚ POMYSŁ W RAMACH BUDŻETU OBYWATELSKIEGO NA ROK 2022 – praktyczne informacje
Kto może składać?Każdy mieszkaniec Elbląga, który uzyska pisemne poparcie 2 mieszkańców w okręgu, w którym realizowane będzie zadanie, a w przypadku inicjatywy ogólnomiejskiej - poparcie 5 mieszkańców Elbląga. Jedna osoba może złożyć więcej niż jeden wniosek, każdy na odrębnym formularzu.
W jaki sposób?• poprzez wypełnienie druku, który od najbliższego poniedziałku będzie można pobrać ze strony www.budzetobywatelski.elblag.eu lub odebrać w Biurze Podawczym Urzędu Miejskiego w Elblągu oraz w Ratuszu Staromiejskim.
Co musi zawierać poprawnie wypełniony wniosek?• numer okręgu wyborczego, w którym znajduje się proponowane zadanie lub zaznaczone właściwe pole w przypadku inicjatywy ogólnomiejskiej,• nazwę zadania,• miejsce realizacji zadania,• opis zadania,• dane identyfikujące wnioskodawcę,• oświadczenie o wyrażeniu zgody przez przedstawiciela ustawowego na złożenie wniosku – w przypadku składania wniosku przez osobę niepełnoletnią,• podpisy osób popierających.
Gdzie po informacje?• ustalenie okręgu wyborczego: strona internetowa www.budzetobywatelski.elblag.eu lub Departament Spraw Obywatelskich, tel. 55 239 30 95 lub 55 239 30 98,• ustalenie miejsca realizacji zadania: www.portalmapowy.umelblag.pl lub Departament Gospodarki Nieruchomościami i Geodezji, Referat Geodezji i Katastru, pok. 116, tel. 55 237 47 52 lub 55 239 31 65.
Kiedy i gdzie można składać wnioski?• od 17 maja do 6 czerwca 2021 roku w Biurze Podawczym Urzędu Miejskiego w Elblągu ul. Łączności 1
Co dalej?• do 9 lipca 2021 roku zostanie opublikowana lista pozytywnie zaopiniowanych wniosków • od 12 do 16 lipca 2021 roku przyjmowanie odwołań od opublikowanej listy,• od 9 do 29 sierpnia 2021 roku głosowanie,• wrzesień 2021 roku ogłoszenie wyników.
KonsultacjeAby ułatwić złożenie wniosku, odbędą się konsultacje z mieszkańcami – telefoniczne w dniach 25 maja w godzinach 10.00 – 15.30 i 27 maja w godzinach 10.00 – 14.30 – pod nr tel. 55 237 47 94 lub 55 239 34 63.