Tematyka zajęć obejmowała zagadnienia z zakresu analizy jakościowej oraz ilościowej.Uczniowie wykonywali analizy w zakresie: identyfikacji wybranych kationów i anionów, oznaczania zasadowości i twardości wody oraz zawartości wolnego dwutlenku węgla w próbce wody wodociągowej, oznaczania żelaza ogólnego w wodzie.
Te zagadnienia są częścią programu zajęć z przedmiotu analityka chemiczna i środowiskowa i były omawiane na lekcjach. Uczniowie mogli zastosować w realnych warunkach pracy zdobyte w szkole umiejętności praktyczne, obsługiwali sprzęt występujący w firmach i laboratoriach analitycznych. Dzięki temu doskonale poradzili sobie z zadaniami przygotowanymi dla nich, nie mieli problemu ze zrozumieniem treści i wykonywaniem ćwiczeń.
Utrwalone podczas zajęć umiejętności pozwolą uzyskać jeszcze lepsze wyniki na egzaminie potwierdzającym kwalifikacje w zawodzie technik analityk.
Uczniowie pracowali w pracowni, w której wykonuje się inżynierskie prace dyplomowe o charakterze badawczym.