Nadal nie każdy dopełnia obowiązku rejestracji lub wyrejestrowania pojazdu. Kupując pojazd mamy obowiązek udać się z umową do odpowiedniego urzędu, ale sprzedając pojazd również mamy obowiązek przedstawić taką umowę w urzędzie (wydział komunikacji). Strażnicy przypominają, że mieszkańcy mogą zgłaszać Straży Miejskiej (pod numerem alarmowym 986) pojazdy porzucone oraz długi okres nieużywane, których stan wskazuje na to, iż są one wycofane z eksploatacji. Straż Miejska może w takich przypadkach zlecić odholowanie pojazdu z drogi publicznej, z drogi w strefie zamieszkania oraz w strefie ruchu. Dzieje się to w zgodzie z art. 50a ust.1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. Nr 98, poz. 602 z późn. zm.).
Często jak pytamy Was o umowę nie możecie jej znaleźć, bo już dawno nie pamiętacie, że w ogóle byliście właścicielami takiego pojazdu. Przedstawienie umowy w urzędzie nie tylko ułatwi nam pracę, ale odciąży Was od niepotrzebnego stresu - informuje na swojej stronie Straż Miejska.